Om Orkdal
Politikk
Administrasjon
Selvbetjening
Toppbilde for Orkdal kommune, klikk på bildet for å gå til forsiden.
Her er du nå:  Hovedsiden  /  Tekniske tjenester  /  Vann og avløp / prosjekt spredt avløp
Minsk fontstørrelsen
Øk fontstørrelsen
Til forsiden
Nettstedskart
Legg til i mine favoritter
Utskrift
Info in English
Turistinformasjon
Prosjekt Spredt Avløp  

Prosjekt "Spredt avløp" (vedtatt av Hovedutvalg forvaltning 14.02.2006) skal registrere private avløpsanlegg i spredt fritidsbebyggelse og boligbebyggelse i kommunen.

Ta gjerne kontakt for mer informasjon eller om du oppdager feil eller mangler på denne siden.

Sist oppdatert 24.04.2015
Hvordan søke om utslippstillatelse  
Kontakt konsulent-/rørleggerfirma, - fortrinnsvis med
sentral godkjenning fra Statens bygningstekniske etat.
Firma står for prosjektering, utførelse og kontroll under bygging av anlegg.
Firma fyller ut søknadsskjema (se lenker i høyre boks under) og søker om ansvarsretter. Det må foretas nabovarsling til alle berørte naboer.

Ved søknaden må det følge gjenpart av nabovarsel, kart og tegninger, resultat av grunnundersøkelse m.m. 

Du må bruke typegodkjente løsninger tilsvarende NS-EN 12566-1 for slamavskillere og NS-EN 12566-3 for minirenseanlegg.
Til øvrige typer anlegg må du bruke anerkjente løsninger tilsvarende NORVARS VA - miljøblad.

Kontaktinformasjon

Besøksadresse:
Orkdal Rådhus
Allfarveien 5
7300 Orkanger

Postadresse:
Orkdal Rådhus
Postboks 83
7301 Orkanger

Telefon: 72 48 30 00
E-post:
postmottak@orkdal.kommune.no

Kontaktperson:
Sturla Arnesen
E-post: sturla.arnesen@
orkdal.kommune.no

 Ulike typer avløpsrensing
(filstørrelse: 2,0 MB)
Orkdal kommune, Rådhuset - Alfarveien 5, 7301 Orkanger, tlf: 72 48 30 00, e-post: , Org.nr. 958 731 558