Om Orkdal
Politikk
Administrasjon
Selvbetjening
Toppbilde for Orkdal kommune, klikk på bildet for å gå til forsiden.
Her er du nå:  Hovedsiden / Plan og forvaltning
Minsk fontstørrelsen
Øk fontstørrelsen
Til forsiden
Nettstedskart
Legg til i mine favoritter
Utskrift
Info in English
Turistinformasjon
Plan og forvaltning  
Plan og forvaltning har blant annet følgende ansvarsområder:

  • Byggesaksbehandling
  • Kartforretning og oppmåling
  • Kommunal planlegging
  • Forurensningsmyndighet
  • Servering- og skjenkebevilling
  • Valg
  • Miljøfyrtårn-sertifisering
  • Adressetildeling
Bruk undermenyen i venstre kolonne for å finne mer informasjon om de ulike tjenestene.

Sist oppdatert: 18.01.2017
Mer informasjon om  
Byggeskikkveileder
Orkdal har egen byggeskikksveileder for boliger. La deg inspirere!
Fond bevaringsverdige hus
Her kan du lese reglene for tildeling fra fond til bevaringsverdige hus.

Presentasjon torget Orkanger

Presentasjon fra vinnerbidraget av studentprosjekt på Orkanger torg.
Kommunens kartside
Her kan du skrive ut situasjonskart til søknader.
Her finnes også reguleringsplaner og annen nyttig informasjon. 
Du kan eventuelt lese mer om reguleringsplaner på kommunens planside
Utslippstillatelse
Ved innlegging av vann i fritidsbolig eller bolig uten komunalt avløp, må det søkes om utslippstillatelse.
Gebyrer
Her finner du ut hva det koster å behandle søknaden din
Nyttige lenker  

Byggblanketter
Utskriftsbare blanketter fra Direktoratet for byggkvalitet

Byggeregler
Oversikt over byggeregler fra Direktoratet for byggkvalitet

Statens vegvesen
Søknadsskjema for bl.a. avkjørsels- og dispensasjonssøknader

Avstandserklæring
(Nødvendig når byggverk skal plasseres nærmere nabogrense enn 4 meter)

Kontaktinformasjon

Besøksadresse:
Orkdal Rådhus
Allfarveien 5
7300 Orkanger

Postadresse:
Orkdal Rådhus
Postboks 83
7301 Orkanger

Telefon: 72 48 30 00
E-post: 
postmottak@
orkdal.kommune.no

Orkdal kommune, Rådhuset - Alfarveien 5, 7301 Orkanger, tlf: 72 48 30 00, e-post: , Org.nr. 958 731 558