Om Orkdal
Politikk
Administrasjon
Selvbetjening
Toppbilde for Orkdal kommune, klikk på bildet for å gå til forsiden.
Her er du nå:  Hovedsiden  /  Helse og omsorg / Trygghetsalarm
Minsk fontstørrelsen
Øk fontstørrelsen
Til forsiden
Nettstedskart
Legg til i mine favoritter
Utskrift
Info in English
Turistinformasjon
TRYGGHETSALARM  

Trygghetsalarm er en personlig alarm i heimen, og et tilbud til personer som på grunn av sykdom eller funksjonshemming ikke kan tilkalle hjelp på annen måte i en nødsituasjon. Det er hjemmetjenesten (se kontaktinformasjon i høyre kolonne) som administrerer tilbudet om trygghetsalarm.

Trygghetsalarmen kan ikke monteres før telefonlinje er på plass og dette bør helst være fasttelefon. Du er selv ansvarlig for å ordne med det dersom du kun har mobil fra før. Du er selv ansvarlig for at telefonlinja er operativ, dvs. at du har ansvar for telefonlinja både utenfor og innvendig i huset.

Du kan søke om å få trygghetsalarm på felles søknadsskjema for helse- og omsorgstjenester.  

Pris: Betalingssatsene for alarm vedtas av kommunestyret.


Sist oppdatert: 22.02.2017

Kontaktinformasjon

Besøksadresse:
Fannremsvegen 22
7320 Fannrem

Postadresse:
Postboks 83
7301 Orkanger

Telefon: 72 47 19 50

E-post: postmottak@
orkdal.kommune.no

Enhetsleder:
Sissel Kristine Høydal

Orkdal kommune, Rådhuset - Alfarveien 5, 7301 Orkanger, tlf: 72 48 30 00, e-post: , Org.nr. 958 731 558